Copernicus (kopernik) Kimdir 19 Şubat Kısa Hayatı!
19 ŞUBAT 1473 COPERNİCUS DÜNYA DÖNÜYOR

XVI. yüzyıl astronomları dünyan evrenin merkezi olduğunu yıldız ve gezegenlerin onun etrafında döndüğünü ileri sürüyorlardı.
19 şubat 1473 te Polonya da dünyaya gelen copernicus (kopernik) önce kendi memleketinde sonra İtalya da öğrenim gördü ve İtalya ya yerleşerek kendini astronomiye verdi. Dünyanın da diğer gezegenler gibi güneşin çevresine döndüğünü keşfeden bu bilim adamı 1515 te araştırmalarının sonuçlarını gök  cisimlerinin devirleri adlı büyük eserinde ortaya koydu. Yıldızların hareketi bu eserde ilk defa sade bir şekilde ele alınmıştı. Ancak bu o zamanın inanışlarını altüst eden bir eser olduğundan yayınlamaya cesaret edemedi. Kırk yıl kadar sonra 1543 te artık hayatının son anlarının yaklaştığını hissedince eserini öğrencilerinden rheticus a emanet ederek ölümünden sonra yayınlanmasını istedi.

Nurnberg de basılan kitap ilk çıktığı andan itibaren büyük bir tepkiyle karşılandı, astonomlar, başka bilginler, bilhassa din adamları dünyanın evrenin merkezi olmadığı diğer gezegenler gibi bir gezegen olduğu fikrini bir türlü kabul edemiyordu. Böylece copernicus un sistemi, o zaman bir kenara bırakıldı. Fakat aynı konu yüz yıl sonra Galileo tarafından ele alındı ve onun başına işler açtı. Ama sonunda kabul edildi.

Son Güncelleme: 05.05.2017 21:11
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.